Kremlin ‘Liquidates’ Its Own State News Agencies

To summarize, what’s transpiring is the changing of agency names whereas the propaganda will stay the same. Same lie or half-truth, different face.

Russia announced today that it will shut down state media outlets RIA Novosti and Voice of Russia and roll them into the new Rossiya Segodnya. Oddly enough, RIA Novosti was the first to report a sad, sad account of its own imminent dissolution.

RIA Novosti writes that the decision is a sign of the Kremlin’s move towards even stricter control over the country’s media:

The move is the latest in a series of shifts in Russia’s news landscape, which appear to point toward a tightening of state control in the already heavily regulated media sector.

Rossiya Segodnya translates to “Russia Today,” but the new outfit will not be related to RT, the English-language news station that used to be know to as Russia Today, and is also funded by the government.

Full article: Kremlin ‘Liquidates’ Its Own State News Agencies (The Wire)

Comments are closed.